Wanneer iemand komt te overlijden, moet veel administratie worden afgewikkeld. Een deel van die administratie bestaat dan uit het opzeggen van abonnementen, spaar- of loyaliteitsprogramma’s, etc. Soms wordt er dan gebruik gemaakt van een opzegservice.

❗️Je kan alleen wel iets mislopen door zomaar alles op te zeggen.

✅Wat denk je namelijk van spaar- of loyaliteitsprogramma’s? Bij bijv. airmiles of freebees heb je de mogelijkheid om dit over te zetten. Ook kan je ervoor kiezen om het te schenken aan bepaalde goede doelen. Of bij sommige frequent flyer programma’s is het mogelijk om miles over te zetten. Om een paar voorbeelden te noemen.

⛔️Zeg dus vooral niet zomaar alles op! Vraag ook wat er op dat moment bijv. aan punten is gespaard en wat mogelijk is.

👉Hiervoor kan je natuurlijk ook kijken naar de algemene voorwaarden. Deze zijn vaak op internet te vinden. Zo staat bijv. in de algemene voorwaarden van ING-punten dat bij overlijden de punten niet gebruikt mogen worden door nabestaanden. Maar het komt ook voor dat er bijv. in de voorwaarden staat dat het niet overdraagbaar is, maar in geval van overlijden een uitzondering wordt gemaakt.

✅Vraag dus altijd bij het “opzeggen” naar de mogelijkheden. Het zou toch zonde zijn als je zoiets laat liggen?

Volgende keer deel 2 over bijv. telefoonabonnementen.

Chantal

 

Let op: afhankelijk van wanneer je dit leest, kan deze informatie verouderd zijn. De artikelen op deze website bevatten algemene (juridische) informatie, maar uitdrukkelijk geen een-op-een advies. Hulp bij een specifieke situatie? Neem dan contact op

Geïnteresseerd?

Ja, ik wil een vrijblijvend kennismakingsgesprek.